Alla inlägg under december 2007

Av Lina - 18 december 2007 14:01

Shit..vilken dag..har typ inget att göra. Var på EM tidgare..checkat soffor...fina...fastnade för 2 stycken...bra pris oxå..men jag vet inte hur jag ska göra...det é ju så mycket annat jag vill ha..=(..

Messade lite mé M, hon tar ju examen i januari. Jag trodde att jag skulle kunna åka upp mé hennes familj, men nu funka inte det heller..full bil..=(.. Vet inte alls om jag kommer kunna åka nu..blir ju så dyrt om jag även måste kosta på mig en bussresa...Jag blir galen, hur ska jag göra???


Nä nu ska jag lägga mig och vila en stund, måste rensa tankarna.

Av Lina - 17 december 2007 19:00

Oj oj vad tiden går..om en vecka é det julafton...Det går verkligen fort nu. Jag hade hoppas att få åka till S-svall någon dag den här veckan..men nu hade karln redan vart där...det var ju typiskt. Jag som har nästan alla julklappar kvar att köpa..*suck. Jag måste försöka ordna det på något sätt.


I lördags jobbade jag till fyra...Det var en väldigt stressig dag, fullt upp hela tiden...=(... När jag kom hem var det bara att slänga sig in i duschen, göra i ordning mig och äta. Klockan 19 kom E och hämta mig och vi åkte till Mli. Det blev bara vi tre tjejer på förfesten..men det var trevligt. Drack gott och surrade för fullt. Vi elva tiden åkte vi ner på Kramm. (checka deras sida, TUNE...) Det var dåligt mé folk där, men blev fler under kvällen. Vi var även ner på "Glajjan" en sväng, men där var det stendött. Tyvärr var det väldigt mycke "småbarn" ute....Min replik i lördags...-Jaha ja, é du under 20 år...jamen då vet du nog vem min syster é! (hon é fem år yngre än mig).

Annars så var det rätt så okey...bra musik och en del trevligt folk oxå.=).. Salmingshowen var inge vidare...där blev jag en aning besviken...det skulle ju ha vart fler snygga killar på scenen...*skratta...

Jag gjorde en smart grej där på natten...köpte faktiskt två stycken kebabrullar. Då hade jag en när jag kom hem och sen hade jag en kvar till nästa dag. (kan bara äta skräpmat dagen efter).


Igår var det söndag...och jag gjorde typ nada. Jag var en sväng på Dollar...men där fanns nästan inget av det jag skulle ha...var ute efter nå cerisa saker till mitt sovrum..men icke.

Igår kväll så såg jag på "Svenska hjältar" på trean...fy vilket program.....jag ska inte se sådant...é så känslig och börjar grina för minsta lilla...*skratta


Nä nu ska jag göra i ordning mig...ska ut och gå mé mamsen...Jag skippar träningen ikväll..är inte alls på humör=(...



Av Lina - 14 december 2007 22:02

Idag har jag då vart ledig...så härligt att få sova ut..jag é verkligen ingen morgonmänniska..jag hatar att kliva upp tidigt..=(


På eftermiddagen åkte jag och mina föräldrar ner till S-svall. Det blev inte så mycket shopping som jag hade tänkt..men lite granna hittade jag i alla fall..=) Gardiner och kuddfodral i färgen cerise, en köksmatta, ungsfasta matformar, en kudde, grytlappar, örhängen och lite andra små saker..


Nu blir det snart sängen för mig... jag ska jobba hela dagen imorgon...sen på kvällen blir det utgång...längtas..=)


Godnatt på er!


Knepigt knepigt

Av Lina - 13 december 2007 21:36

I morse då jag kom på jobbet så hade det tänt massa ljus i korridoren...och så var det nersläckt....Vi blev bjudna på saffransbullar och pepparkakor...mysigt =)...


Idag har jag vart en sväng till Hällgum...skulle mäta lite väggar och så. Jag trodde de hade hunnit börja mé tapetseringen..men icke...höll fortfarnde på mé spaklingen. Jag fattar inte hur de ska hinna klart mé allt...bara åtta dagar tills det ska vara klara. Imorgon blir det i alla fall en sväng till S-svall..ska inhandla lite småsaker..det blir skoj=)


Igår hade vi basketmatch och vi loosade...det känns jäkligt surt. Det var vår första förlust den här säsongen=(. Ett tag så ledde vi mé tio poäng, men sen så tappade vi. Vi slarvade mycket, bortkastade bollar, dålig returtagning m.m Det märktes att varken T lr K var mé. Hade någon av dem spelat hade vi säkert vunnit. Men men...vi ta dem nästa gång..=)

Jag é alldeles mör i kroppen idag... Blåmärken på knän, armbågar och höfter...hård match..*skrattar


Nu ska jag kika efter lite julklappar här på nätet...=)




Av Lina - 10 december 2007 23:10

Nu var det verkligen länge sedan jag skrev något här..tiden går verkligen fort...=(

Ja vad har hänt??...förra veckan spelade jag tre stycken basketmatcher...och vi vann alla...=)..så nu ligger vi 1:a i både Damserien och DamYZ serien....så det é ju jättekul=).. Det é tur vi har T & E...de é i en klass för sig...jätte duktiga..... Jag har en länk till KAbaskets sida....det é bara att gå in och kika..=)...


Annars har det inte hänt så mycket... Jobbat som vanligt... På lördag kväll gick jag till M och gänget en sväng... De satt och planerade nyår... Så nu é det klart, vi blir åtta stycken som åker till Funäsdalen och firar. Det ska bli jäkligt skoj....=)...Så nu måste jag ut och träna lite snowboard någon dag....jag måste ju lära mig någon gång...!!!


Imorgon blir det jobb igen.... På kvällen ska jag och mamma och mormor mé karl på någon konsert på parken... Det é roligt att göra något annat....


Vad händer mer i veckan:

Tisdag: jobb och konsert

Onsdag: jobb och match

Torsdag: jobb och träning

Fredag: kanske en Shoppingtripp till S-svall???....på kvällen antingen hockey match lr så ska jag till S-svall och se Dragons spela...

Lördag: jobb och utgång


Nä nu ska jag suzza..

Natti

Av Lina - 3 december 2007 21:39

Måndag...skönt att få sova ut..men vaknade mé huvudvärk.....har sluppit den så länge...men nu é den tillbax...elak..=(


Idag åkte jag i alla fall mé pappa och morfar till H-sand. Mamma och pappas bil brann ju för ungefär två veckor sedan...och försäkringsbolaget har nu löst in bilen...så pappa var och tittade/köpte en ny bil idag...

Själv var jag in på HM.. Jag köpte ju en jacka då jag var i Ume..men när jag kom hem var jag inte riktigt nöjd, jag tyckte den var för stor... Nu hade jag så tur att just den jackan fanns det en kvar av i H-sand..gla jag blev. .. Sen inhandlade jag ett par leggings, en deo och ett rouge..=)


Jag måste bara säga det....just nu é det jätte fint väder ute....alldeles vitt..massa snö...=).... Men vilken jäkla helg det har vart...i lördagskväll då jag jobbade var det snöyra.....jag fick gå bakvägen då jag skulle upp till jobbet innan jag slutade. Igår kväll...var det jätte skönt i luften..men vilket slaskväder...och dåligt plogat var det... jag var alldeles dyngsur om fötterna då jag kom hem.....=(.. men som sagt...nu é det fint ute...*ler..


Jag har haft planer på att följa mé J och gänget till Vemdalen över nyår..men nu vet jag inte om det bli nå..tyvärr. Stugan de lånade ifjol var upptagen....typiskt det...=(.. Det skulle in förvåna mig om jag hamnar på Kramm istället...*suck


Nu ska jag kika på en film och dricka en kopp varm choklad...



Av Lina - 2 december 2007 00:34

Den där jäkla tävlingen måste nästan vara en bluff.....Jag har skrivit till dem nu....så jag hoppas jag får nå svar....


Gick rätt bra att jobba ikväll...men vilket väder...hugha....snö och blåst...jag var så elak när jag skulle upp på lokalen..hmm...jag hoppas det é bättre väder imorgon kväll...


Nu blir det sängen.....

Ni som é ute på partaj...festa åt mig mé..=)

Av Lina - 1 december 2007 15:11

Idag é det då lördag .. M é hemma från Ume, så jag har vart mé henne och fikat på stan. Det blev en kopp varm choklad och äppelkaka mé vanlijsås..det var gott..=).. Vi kika i lite affär....var en sväng på Dollar, där var det mycke folk som vanligt. Jag köpte lite kattgräs och mjukmat till Sessan och Smulan..så nu é de glada=)..


Nu har jag nyss ätit..kyckling mé gorgonsola och klyftpotatis......Åh vad trist jag börjar jobba klockan 16..vill inte...skitväder ute...blåser och snöar..=(...


Allt bara går emot mig..blir så less...hur ska jag ta tag i det...???!!.. Det skulle vara trevligt om jag kunde vinna en miljon!!!


Ha en trevlig kväll!

Presentation

Omröstning

Känner vi varandra?
 Ja, vi é polare
 Vi é bekanta
 Jag känner dig inte, men vet vem du är
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards