Alla inlägg under januari 2008

Av Lina - 29 januari 2008 18:52

Dollarstore é verkligen en farlig affär....alltid hittar man något när man é där. Idag blev det tre rosa "papplådor", en svart vas, en blomgren och ett YATZY..=)..Länge sedan jag spelade yatzy....ska bli skoj...jag hoppas bara det é någon som vill spela mé mig..;oP


Annars så har min dag bestått av jobb och lite vila... Resten av kvällen blir lugn....det blir mys framför tvn...=)


Nu ska jag betala några räkningar.....shit vad trist..men men..



Åh ...det finns hur mycket som helst som påminner mig..*suck

Av Lina - 28 januari 2008 19:21

Idag var det meningen att jag skulle jobba till klockan 14...men tyvärr blev det bara till klockan 10. Efter de två första morgonbesöken kände jag att allt inte stod rätt till. Jag gick in på Hemköp och köpte mig lite dricka och salta nötter..men det hjälpte inte. (brukar må dåligt om jag ätit för dåligt till frukost). Klockan tio pallade jag inte mer...utan min mor fick skjutsa hem mig. Jag fick antagligen en släng av magsjukan.=(...Sovit hela eftermiddagen...

Men nu mår jag bättre så jag hoppas att jag kan jobba imorgon.


Jag hur har helgen vart då??

På fredag var det då 70 års fest för mormor. Det var trevligt, god mat och så. Sen så hade mormor hyrt in en trubadur...kanon det..han var riktigt duktig.


På lördagen blev det en sväng på stan mé mams och syster...

Sen på kvällen blev det fest hemma hos mig. Det var riktigt trevligt, tyvärr gick tiden alldeles för fort.=(...Jag hann inte riktigt mé mig....det blev ju för lite Singstars sjungande. K och E sjöng för fullt i alla fall..*ler...

Sen så blev det då Kramm...väldigt mysko kväll. Fel väska, missade skjutsen...hala skor..försvunna pengar...ja herregu vilken utgång..

Tack D för att du följde mig hem...väldigt uppskattat.


Dagen igår...söndag..vill jag helst glömma...vilken onödig dag..det var ryggläge i soffan större delen av dagen.=(.... Som tur var fick jag mig en pizza....tack sis och paps...=)


Det var i alla fall en trevlig helg....men hård helg...


Åh ensamt därborta.....vill ha mys ju...=(

...

Av Lina - 24 januari 2008 23:54

Det är några som smygläser här...vilka é ni egentligen??..Jag vill ju läsa era bloggar oxå?=)

Av Lina - 24 januari 2008 23:41

Nu sitter jag här och slappar medans mams bakar tårtor förfullt till mormors 70 års fest imorgon. Duktig min mamma... Det enda jag hjälper till mé é att slicka ur smetformarna..*ler..gott gott...


Nu har jag vart ledig tisdag, onsdag och idag började jag inte jobba förrän klockan 16...så härligt! Jag har fått ganska mycket gjort "där borta". Jag har bla. fixat mé någon duk, målat ramar, gjort tavlor m.m Det känns jätte bra att det går framåt. Lite fundersam é jag hur jag ska göra mé matten i hallen...hmm...???....Jag måste fortsätta fundera på det.


E hörde av sig idag....hon ska kanske flytta nu....Det blir rätt så nära, så det blir trevligt..=)


Imorgon jobbar jag till klockan tolv..sen blir det hem och hjälpa till mé maten som det ska bjudas av på festen.... Sen klockan 18 ska vi befinna hos i lokalen där mormor bor. Jag hoppas det blir en trevlig kväll..=)


På lördag é det utgång som gäller. Det är Kramm 18...så det lär vara mycket "småbarn" ute, men vi ska försöka ha roligt ändå och dansa järnet.


Nä nu blir det sängen...så jag orkar upp imorgon..

Av Lina - 22 januari 2008 12:41

Jag glömde skriva det....

Snacka om sammanträffande...nästan kuslig....

Nu é det snart tio år sedan jag gick ur nian. På vägen hem från Ume höll jag och M's föräldrar på att prata om att tiden går så fort och då nämnde jag just det att det var tio år sedan nian. Jag berättade att det finns någon föreningen som brukar fixa sådana fester, så det skulle vara kul och se om det blev någon för min årskull.


Senare på kvällen då jag låg och slappade så ringde telefonen. Då var det en som hette Kicki och hon ringde just från ett festfixarföretag. Hon berättade att det skulle fixas en fest för oss som gick ut nian för tio år sedan. Hon undrade om jag ville att mitt namn skulle stå på inbjudan så att de andra skulle se att de var rätt klass. Jag behövde inte göra något, utan det där företaget skulle fixa allt.

Jag fick i alla fall reda på att festen skulle vara runt det 26 april tror jag att det var. Vi skulle samlas på restaurang "Träffen" och därefter skulle vi till Glajjan. Det kommer att bli jätte skoj. Inbjudningarna kommer visst att skickas ut inom 14 dagar.


Nä nu måste jag verkligen gå och gör i ordning mig...*ler

Av Lina - 22 januari 2008 12:12

Nu tänkte jag att jag skulle skriva lite om helgen.

I fredags åkte jag i alla fall iväg till Ume. Kanon väder var det, solen lyste. Jag åkte bil mé Marias föräldrar och mormor, toppen det...så då slapp jag bussen.

När vi kom upp åkte jag direkt till syster yster på Carlshem. Vi satt och snackade och slöade till halv fem tiden. Sen åkte vi ner på stan och sprang i lite affärer. Jag köpte endast en liten svart handväska. Vid sju tiden mötte vi upp systers grabb och så gick vi på "Balders" och åt tacobuffe..såå gott...Vi åt så att vi var alldeles proppmätta. Resten av kvällen bestod av godisätande och "Buzz"spelande. Ja, Simon...du vann...*ler


Det blev en liten sovmorgonen på lördagen. Skitväder var det..det hade snöat hela natten och eftersom att det var varmgrader så var det snöslask.=(.

Vid två tiden åkte vi till Doktor M's mottagning. Japp, nu é min barndomskompis läkare. Jag kan verkligen inte fatta det, tiden har gått så himla fort. Vart tog alla år vägen??  Jag é i alla fall jätte stolt över henne, det här har hon gjort bra!=)

Hos M så var det en hel del folk och det bjöds på kaffe + fikabröd, paj, vin mm. Vid 16 tiden så hade de flesta gått hem så då började förberedelserna inför kvällen. M fick hjälp av sin syster mé håret och jag hjälpte till lite mé sminket. Hon blev riktigt tjusig.=)


Vi 18.30 befann vi oss på den stora examensfesten för läkarstudenterna. Det var över 400 inbjudna gäster. Det serverades kanongod trerättersmiddag...=)....Så gott alltså!

Det var en jätte trevlig kväll som bestod av bra talare, storband och disco. Efter festens slut begav vi oss till Nydalahöjd där efterfesten fortsatte. Tyvärr blev det inte så mycke efterfest för mig....Jag fick ett fyllesamtal som jag inte kunde avsluta..men men.

Klockan var nästan halv sex innan jag och M gick och la oss...hugha det var länge sedan jag var uppe så länge..=)...


På söndagen mådde jag kanonbra.....Jag hade inte druckit så mycket kvällen innan så jag förstod nästan att det inte skulle vara någon fara..


Vi var väl hemma vid 17.30 ungefär. Borta bra, men hemma bäst.

Jag är jätte glad att jag åkte upp till Ume...det var verkligen en trevlig helg.

Grattis än en gång gumman!=)


På söndagkväll belv det lite snack och så. Det kanske blir ett försök ändå, men då måste det till en ansträngning. Så vi får väl se hur allt slutar som.


Nä nu ska jag ta en dusch..sen blir det en sväng på stan och därefter ska jag dit bort och fixa till lite mer.


Ha en fortsatt bra dag...





Av Lina - 20 januari 2008 21:31

Ja då var jag hemma från Ume. Det har vart en bra helg.. men just nu är jag så trött och less så jag orkar inte skriva nå.. Jag återkommer en annan dag istället..=)

Ume

Av Lina - 18 januari 2008 00:19

Yes...dit åker jag imorgon..

Presentation

Omröstning

Känner vi varandra?
 Ja, vi é polare
 Vi é bekanta
 Jag känner dig inte, men vet vem du är
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards