Alla inlägg den 16 mars 2008

Av Lina - 16 mars 2008 23:19

Lördag: Klev upp tidigt och åkte till Åsele för fisketävling. Det är en lite annorlunda tävling mot vad jag och min familj é vana vid.....man får inte fiska över hela sjön, utan endast i ett inhägnat område. Sen varje gång man får fisk så måste man ropa på en kontrollant som kommer och tar reda på firren...på en vanlig tävling samlar man själv fisken i skryllan. (en låda som man förvara saker i och sitter på under fisket). Lite irri på en sådan här tävling är att man får använda motorisborr...Det stör väldigt mycke för oss som vill ha fiskero...sen é det orättvist eftersom att det går mycket fortare och inte alls é nå jobbigt att borra ett hål mé en motorborr. En annan som använder en vanlig borr är rätt så slut i armarna efter några hål.

I alla fall så var det en rolig tävling...men det gick inte så jätte bra. Pappa var den enda av oss (familjen) som fick pris. Så de blev tyvärr inga 20 000 kr


Efter tävlingen skyndade vi oss hem till min fasters 70 års fest. Det var en mycket trevligt tillställning. Det bjöds bla. på thailändsk mat...kanon gott var det och starkt=)....åh jag älskar stark mat.... Sen blev det även lite godricka för mig så som vin, körbärslikör och det bästa FRYSDRINK. Åh vad jag har saknat den drycken...det var tider det...somrarna..så skoj vi hade..*ler.

Kvällen avslutade jag mé att möta upp J och D för en kebab från Sylos.


Idag har jag jobbat..12-21 och det har gått bra. På eftermiddagen ringde mams flera gånger, men jag hade inte tid att svara. Fick höra sen av syster att mams hade följt mé paps på sjukhuset för att de trodde kanske att han fått en propp i benet. Fasiken vad nervös jag blev, men som tur var så visade det sig att det inte var någon propp och alla prover var bra så de fick åka hem igen...Åh vilken lättnad..jag blev så orolig där ett tag. Min familj é verkligen allt för mig....de ställer alltid upp....ÄLSKAR ER!=)


Nu har jag kikat lite på tv och ätit stekta äggmackor..gott var det. Nu blir det snart sängen. Vet ni..jag é ledig imorgon..underbart..*ler..


Nu har J åkt igen...trist...och jobbigt....


Ovido - Quiz & Flashcards